reklama

Pre všetkých otcov, ktorí odišli

Nebudem nikoho obviňovať ani kričať. Ale vysvetlím Ti otec ako sa veci majú. A čo ma stojí Tvoje šťastie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nebudem globalizovať ale budem hovoriť k Tebe otec, ktorý vedieš dvojitý život a buď si už odo mňa odišiel alebo to ešte len zvažuješ.

Otec, Ocko, Tatko, Tatinko, Tatik. Akokoľvek Ťa doma deti volajú v prvom rade si uvedom, že byť otcom je výsada. Je to titul, ktorý sa nedostane každému. Je to veľmi zvláštne a silné slovo. Mňa vie napríklad dokonca aj teraz v dospelosti, to slovo rozplakať pri myšlienke na Teba. Slovo otec je nabité emóciou, spomienkou, citom a túžbou. Ste takí dôležití všetci otcovia, že máte dokonca aj svoj vlastný sviatok. Keď si ja predstavujem slovo otec, tak cítim Tvoj úsmev a to teplo. Ako vravím, silné slovo. Dokonca keď som bola malá používala som ho ako výhovorku či vyhrážku. Pamätáš keď sme mali svoje tajomstvá a ako si odháňal čertov z izby aby som sa nebála ? Pamätáš si ako si ma veľmi vedel rozosmiať a ako sme mame nepovedali, že sme pili kakao ? Ja si to všetko pamätám. Dokonca si pamätám, že keď ma nohy boleli tak Ty si prišiel a vzal ma ruky. Bolo to síce veľmi vysoko ale bola som s Tebou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ty si bol moja istota. Fúkal si mi koleno a hovoril, že všetko bude dobré. Vždy bolo presne tak, ako si povedal a preto som Ti uverila. Najsmiešnejšie je, že keď som poriadne ani hovoriť nevedela tak Ty si chcel byť tak veľmi otcom a tak si sa tešil z toho titulu, že akákoľvek moja hatlanina bola pre teba „otec“ a zareagoval si ako keby som Ťa oslovovala. Tak veľmi si to chcel počuť a tak veľmi si sa videl v každom náznaku. Bol si hrdý, že si otec.

Sek. Som násťročná a doma je všetko v poriadku. Streda. Piatok. Jún. Október.

Odišiel si. Mama plače a mne je veľmi zvláštne. Vraj je za tým nejaká žena. Ako môže byť za tým nejaká žena, veď Ty ma predsa ľúbiš najviac na svete a celý život ma ochraňuješ. Prečo by si mi teraz úmyselne ubližoval ? Povedal si, že mňa sa takéto veci vôbec netýkajú a že je to celé iba medzi Tebou a maminkou. Ale predsa jediná vec, ktorá je medzi Tebou a maminkou som ja. Sebecky myslím na seba lebo Ty si predsa MOJ OTEC a doma je MOJA MAMA a RODIČIA MAJÚ BYŤ SPOLU (F.A.M.I.L.Y. Father And Mother I Love You). Veď predsa ja som tu vďaka Vám tak ma nenechajte v tom samú. Veď ja predsa nič neviem o živote a chcem aby ste ma na to pripravili. Síce Ti to nehovorím na priamo ale je prirodzené, že rodič pripravuje na život. Tak ma prosím pripravuj. Ale nie fackou veď tých bude ešte dosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Povedal si, že sa doma vôbec nič nezmení a že stále sme rodina. Ale veď Ty mi prvýkrát v živote klameš. Ako to myslíš, že sa nič nezmení ? To si myslíš, že ja som si nevšimla, že nechodíš domov a že maminku oslovuješ „Tvoja mama“ ? No a k tomu ten Tvoj hlúpy tón. Nikdy by som si nemyslela, že otec môže mať hlúpy tón hlasu. Ako rastiem uvedomujem si, že Ty si neopustil mňa ale že si aj podviedol ženu, ktorá ma vynosila a starala sa o mňa. Och, aké hnusné prejavenie disrešpektu. 

Vy dvaja ste mi sedávali pri posteli keď som mala horúčky a plakala som. Otec prečo si nás postavil do tejto situácie ? Veď mi veľmi chýbaš. Stále tvrdíš, že sa nič nezmenilo. Ale veď Ty už nie si otec ale si otec na telefóne. Z otca na telefóne sa stal otec cez maily, no a na konci je už len myšlienka na Teba. Tá myšlienka je tou myšlienkou, ktorá ma vždy rozplače. Nerozumiem čo sa stalo, veď Ty si doteraz vždy všetko vyriešil správne a k spokojnosti nás všetkých. Aha prepáč, ja som úplne zabudla, že Ty si teraz buduješ svoje životné šťastie a že to šťastie nie som ja. Tak si ho teda buduj niekde inde ale prečo mám pocit, že na mňa začínaš zabúdať. Ostáva mi len dúfať, že Ti to celé za to stálo a stojí lebo ak nie tak to by bola niekoľkonásobná bolesť. Prosím nemysli si, že neviem o tom, že si aj mužom aj človekom. Ale pre mňa si otec a tam si úplne zlyhal. Otec ja Ťa stále potrebujem. Ty argumentuješ, že nie lebo vraj som už dospelá. Dobre teda. Rozhodol si opäť raz za mňa. Presne ako pred rokmi. Stále mi vravíš o morálke a o tom ako sa správať k ľudom. Otec, ja Ti ako dospelý človek hovorím, že mi chýbaš a že si ublížil. Ako je možné, že pred 20 rokmi si rozumel mojim hatlaninám a dnes nerozumieš celej vete. Je to preto lebo nechceš ? Ak si myslíš, že zo mňa hovoria len emócie tak sa mýliš. Sú to emócie, strach a neskutočná bolesť, ktorú si Ty spôsobil ale nezalátal si ju. To už si nechal na mňa ale na život na ktorý si ma nepripravil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď podvádzaš otec tak neubližuješ len mame. Áno mojej mame. To je tá čo Ti prala košele keď si išiel preč alebo keď Ti bolo neskutočne zle tak sa o Teba starala. Tiež je to tá istá žena čo mi dala život a rodila ma v bolestiach. Vieš vôbec o tom, že pre dieťa existujú len dvaja bohovia ? A to otec a mama ? Ako sa mám cítiť keď jeden boh ubližuje druhému veď to sú tí najvzácnejší ľudia u ktorých sa láska nedelí. Ja som ani nevedela, že sa to vlastne dá aby ste boli od seba. Jájha otcovia veď Vy vlastne lahodíte len svojmu egu. Tak ako Vy ste dúfali, že my budeme špeciálne deti tak rovnako aj my sme dúfali, že práve Tí naši bohovia-otcovia sú iní a lepší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedokážem veriť ľudom lebo ma sklamal najbližší. Povedal si, že nech sa naučím. Aké ľahké. Všetok môj hnev k Tebe je iba jedna obrovská bolesť. Nehnevaj sa na mňa, že som to nespracovala podľa Tvojich predstáv. Ale ty si predsa zatvoril za mnou a mamou dvere.

Upokojuje ma predstava, že aspoň tak kde si, si šťastný. No zároveň ma vnútorne zabíja, že ja som Ti to šťastie nevedela dať a že ja som nebola dostatočne silný dôvod na to aby si ostal. Nenadávajte na to aká mládež z nás vyrastá a najskôr sa pozrite na to ako ste nás pripravili do života. Myslím samozrejme tú citovú výbavu lebo to, že pošleš raz do mesiaca peniaze na účet je síce milé ale chýbaš mi. Ignoruješ ma a my sme sa úplne odcudzili. Dnes som dospelá ale niečo vo mne je veľmi nezahojené a smutné. Ako je možné, že to nie je v poriadku ? Veď si povedal, že bude. Nerozumiem ako si si mohol pred rokmi myslieť keď si odchádzal, že všetko bude v poriadku. Veď si ma nevedel ako 4 ročnú nahnať do kúpeľne alebo donútiť ma dojesť polievku ako si mohol s istotou povedať, že na mňa to nebude mať žiaden vplyv.

Otcovia prosím nebuďte dotknutí ak sa Vy tak nesprávate, veď to predsa nemyslím na všetých. Neútočím. A zároveň Vy, ktorí ste ostali otcami aj potom všetkom na plný úväzok bez prestávky tak mi dovoľte Vám prejaviť úctu a všetkým Vám posielam jedno objatie a jeden bozk na líce.

Je vo mne toho toľko rozbitého. Jedine čo chcem je by si prišiel a objal ma tak silno, že všetky časti rozbité vo mne by sa zlepili naspäť do jedného celku.

Škoda, že to nepôjde. 

Renáta Bedová

Renáta Bedová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Príležitostný idealista, ktorý píše o všetkom aj o ničom. Nemám žiadne životné motto a učím sa pokore. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu